Make a Lasting Impression

Re: Het grote ICMS NL topic
Just can't stay away
From Maastricht, the Netherlands
Hee hallo,

Sorry voor de late reactie, tis ook weer echt vakantie/komkommer tijd en ben een periode onwel geweest.

Ik heb de ideeën in deze thread meegenomen naar een design idee (dat ik in een test omgeving aan het ontwikkelen ben). Hier later meer over.

Ik denk dat we als jonge .nl community voorzichtig en langzaam moeten starten, zonder te veel poespas. Een nieuws sectie, forum en referenties naar de .nl bestanden (die centraal staan op de .org site/sourceforge).

Het toevoegen van meerdere modules betekent automatisch meer werk en tijd. Hebben we zoveel tijd? Het idee van een Nederlandse wiki is natuurlijk geweldig, maar moet ook consequent onderhouden worden.

Misschien is een startende rolverdeling geen slecht idee. Iemand is verantwoordelijk voor een gedeelte van de community en kan daar zeker op aangesproken worden. Het vrijblijvende van de vrijwilligers moet er een beetje vanaf, de community moet gedragen worden totdat het leden aantal groot genoeg is om meer hulp in te roepen.
De vraag is natuurlijk, is dit niet te hard? Jawel, dat is het zeker, echter het grootste doel is, ICMS bekend maken onder de Nederlands-talige bevolking/bedrijven die er op vertrouwen dat ze met een betrouwbaar product in zee gaan èn altijd kunnen terug vallen op de .nl community/beheerders.
Wat jullie?

Posted on: 2009/7/31 17:30

Home away from home
From Netherlands
Wat goed een nl tread. Helemaal gemist door mijn vakantie....
Ik zal zsm mijn ideeën posten!

Posted on: 2009/7/31 18:19

Home away from home
From Netherlands
Ha Dave, welkom terug.

Ik ben het met je eens. Rustig aan beginnen, maar wat we doen doen we wel goed. En dan maar kijken: hoe meer zielen, hoe meer we kunnen doen.

En inderdaad m.i. ook heel belangrijk: vrijwillig is NIET vrijblijvend. Dat is m.i. helemaal niet hard, maar nodig. En bovendien: als wij (laat ik maar even in de 'wij' vorm spreken, als lid van een startende community) de zaak rustig, maar gedegen opzetten, maken we naar nieuwe mensen een goede indruk, zetten we dus ICMS goed neer en krijgen we vanzelf meer hulp.

M.a.w.: deze werkwijze leidt tot meer resultaat dan als een razende roeland van start gaan en het niet waar kunnen maken.

Ik ben zelf bereid de eindverantwoordelijkheid voor de NL vertaling van enkele modules te dragen, en inhoudelijk bij te dragen aan het NL wiki, en ik zou voor de NL wiki wel een redactiefunctie willen.
Zeker in de beginperiode wil ik ook wel een rol spelen in het vertalen en plaatsen van .org nieuws op .nl.

[edit]
Voorstel: Ik zie dat we een hele forumcategorie voor 'onszelf' hebben, dus kunnen we wel een aparte topics starten voor de verschillende onderwerpen van belang:
- indeling ICMS.nl:
- wat doen op ICMS.nl en wat houden we centraal op .org?
- welke modules gaan we gebruiken?
Dan:
- wat moet het eerst af?
- wie wil welke taak doen?
- en zo...
[/edit]

Groeten,

Posted on: 2009/8/1 9:01

www.leefinaandacht.nl
Transfer the post to other applications Transfer

Home away from home
Ik hoop dat niemand er bezwaar tegen mijn met Google:)

Ik had de suggestie om Dave - dat misschien wel dat de download gebied zou kunnen gebruiken addons.impresscms.org, en de wiki, kan gebruik maken van de nieuwe wiki.impresscms.org ..... Het is mogelijk om automatisch link naar elke locatie en wijzig de taal naar Nederlands, zodat de inhoud zou in de juiste taal:)

Als je niet lezen elders, deze websites worden momenteel herontwikkeld. Een nieuw ontwerp is gemaakt door MrTheme .. en we zijn momenteel te wachten op deze community feedback:)

De huidige mediawiki site van wiki.impress zal worden verplaatst naar een nieuwe site - powered by Skenow's SimplyWiki module ... dit zal ook andere nuttige informatie, zoals API, gedownloade documenten ...

Dit zou betekenen dat de handhaving van de NL site zou eenvoudiger ... zoals sommige inhoud kan worden gecentraliseerd bij de *. impresscms.org sites.

De nieuwe *. impresscms.org locaties zal moeten OpenID geïnstalleerd - dus die van de ene site naar de andere moet minder een probleem:)

Dus ... Misschien dat dan de site zou moeten: Nieuws, Nederlands FAQ's, een forum ... en links naar: addons.impresscms.org / NL [URL = niet echt ], wiki.impresscms.org / NL ... etc?

-------------

English text in case translation was very bad

I hope no one objects to my using google :)

I had made the suggestion to Dave - that perhaps that the download area could use addons.impresscms.org , and the wiki, could use the new wiki.impresscms.org ..... It is possible to automatically link to each site and switch language to Dutch so the content would be in the correct language :)

If you did not read elsewhere, these websites are currently being redeveloped. A new design has been made by MrTheme.. and we're currently waiting community feedback on this :)

The current Mediawiki site of wiki.impress will be moved into a new site - powered by Skenow's SimplyWiki module... this will also contain other useful information such as API, downloaded documents...

This would mean that the maintainance of the NL site would be simpler... as some content could be centralised to the *.impresscms.org sites.

The new *.impresscms.org sites will need to have OpenID installed - so moving from one site to another should be less of a problem :)

So... perhaps then the site would need: News, Dutch FAQs, a forum ... and links to: addons.impresscms.org/NL [URL = not real ], wiki.impresscms.org/NL ... etc?

Posted on: 2009/8/1 9:52
Transfer the post to other applications Transfer

Home away from home
From Netherlands
Zoals ik al had aangegeven zou ik ook komen met een reactie hierbij mijn klein geld...

ImpressCMS.nl moet een visitekaartje zijn voor het gehele systeem en aanvullingen. Het is al meerdere keren genoemd dat het van belang is om degelijk te starten zonder 'ons' zelf voorbij te lopen.
Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat we geen dubbel werk gaan doen om de ervaring leert dat iedereen veel andere zaken heeft om zich mee bezig te houden, maar ook dat het demotiverend werkt als er zaken door elkaar lopen en je het gevoel krijgt dat je het maar niet op de rit krijgt. Van hier uit pleit ik dan ook voor een aantal zaken om een gedegen start te kunnen maken die gecoördineerd is en die maakt dat het kwalitatief ImpressCMS waardig is.

Mijn ideeën zijn:
NIEUWS:
ImpressCMS heeft een stevige nieuwssectie nodig. Hierbij gaat het om eigen nieuws van onze NL gemeenschap, maar ook het aanbieden van vertaalde berichten die van .org komen en eventuele andere ICMS sites. Hiervoor is het handig om een redactie te hebben. Naast dat ieder LID van de site nieuws kan posten en de redactie dit plaatst en als dat nodig is redigeert meot de redactie ook zelf zorgen voor de belangrijke vertalingen vanuit de .org site.

WIKI:
de Nederlandstalige WIKI moet doorgelinkt worden naar de .org wiki. Het is mijn ervaring dat we alleen op die wijze kunnen blijven sporen met het grote geheel van de internationale community. Daarnaast is daar al erg veel werk verzet en zou het zonde zijn omdat over te moeten doen.
Het zou goed zijn als er meerdere personen zijn die een redacteursrol zouden hebben voor de wiki. Het mooie van de wiki is dat IEDEREEN kan bijdragen en de rol van redacteur zou dan inhouden dat je niet alles zelf moet doen maar dat je wel zorgt voor uniformiteit in taal gebruik en opmaak van de wiki.

FORUM:
Een sterk forum is onontbeerlijk. Om te komen tot een sterk forum hebben we actieve leden nodig die vragen stellen en andere vragen beantwoorden. Maar we hebben ook moderatoren nodig om de fora te stroomlijnen en de sfeer te bewaken zoals deze zijn opgenomen in een soort van huishoudelijke regels.

DOWNLOADS:
Zeer belangrijk downloads van vertalingen zowel los als in complete modules. Maar ook handleidingen, Nederlands banner en logo materiaal. En uiteraard de vertaling van de core en een complete NL core!
Hierbij zou ik er voor pleiten om gebruik te maken van de SVN van .org Daar staat de core en ook al erg veel modules. Daar linken naar toe worden gemaakt.

GEMEENSCHAP:
Om alles te bereiken hebben we de gemeenschap nodig. Alles valt of staat met mensen die hun handen uit de mouwen willen steken. Het vraagt tijd, doorzettingsvermogen en verbondenheid aan het ImpressCMS project als geheel. Daarom is het denk ik goed om naast alle inbreng van de leden ook te kiezen voor een structuur die coördinerend werkt en stuurt op basis van de wens van de gemeenschap. Ik heb gelezen dat er meerdere mensen zijn die hebben aangegeven dat ze een actieve bijdrage willen leveren. En dat is helemaal super.

Ook ik wil een bijdrage leveren, en dat doe ik al met de vertalingen van de core uitgaven tot nu toe. Daarnaast wil ik graag met jullie meedenken en me inzetten daar waar ik kan en gewenst ben. Net als iedereen zal tijd altijd een rol spelen. Samen komen we er altijd uit. En dat is waar ImpressCMS voor staat een indrukwekkend CMS maar een zeker zo indrukwekkende gemeenschap. Laten we er gezamenlijk wat van maken. Laten we bouwen aan een Nederlands thuis voor ImpressCMS, een warm nest met kennis, kunde en vooral veel plezier!

Ik sluit me aan bij het idee om in het forum te bespreken wat er gedaan moet worden en wie wil helpen etc. Ik zou eigenlijk het liefste zien dat dit z.s.m. op onze eigen stek kan

Zoals ik al zei dit zijn mij eerste paar centjes. Hoop dat het wat bijdraagt.

Posted on: 2009/8/1 21:10

You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.
You cannot vote in polls.
You cannot attach files to posts.
You cannot post without approval.

[Advanced Search]